Blog de reporter

Cu girofarul la Patriarhie și SPP-ul la cumpărături

Posted in România by gradinaru on Octombrie 22, 2015

Tocmai am văzut declarațiile unor polițiști care, fără a-și dezvălui numele, au reclamat la DIGI 24, presupuse abuzuri comise de ministrul de Interne Gabriel Oprea în folosirea echipajelor de Poliție pentru a-i face loc în trafic chiar și atunci când se întoarce de la întâlniri.
Știți deja că un polițist de 28 de ani, care îi deschidea drumul vicepremierului, a murit marți seara după ce a căzut într-o groapă, în București.
În studioul DIGI a fost și un sindicalist, Toader Paraschiv,  care i-a luat apărarea lui Oprea, de parcă ăsta ar fi rolul lui. M-a umplut de revoltă!
Asta mă face să vă povestesc unele lucruri.
În 2008, lucram la un reportaj despre încercarea unor preoți ortodocși de a-și face un sindicat.
În timp ce filmam la Craiova, am aflat că a doua zi patriarhul Daniel convocase un sinod în Munții Neamțului. Am mers toată noaptea și când a doua zi, am ajuns acolo, nu vedeam nici un semn că prin preajmă ar fi toate fețele bisericești preacinstite.
Toate limuzinele înalților prelați erau parcate dosit. M-am prins de asta după mașina Poliției Rutiere.
Da, Patriarhul Daniel avea antemergător. Da, am filmat, da, am dat la televizor.

Recent, cu ocazia vizitei în Franța, președintele Klaus Iohannis a făcut o criză de nervi aruncând paltonul pe mașină pentru că ofițerul de protecție francez sau al nostru nu catadicsise să-i ia paltonul din mână.
Am întrebat atunci ce s-a întâmplat și așa am aflat că regula într-o țară străină este ca SPP –ul din țara gazdă să preia demnitarul cu tot ce presupune asta.
Ori SPP-ul francez stătea cu fața către tot ce era în spatele lui Iohannis, nu către el, tocmai pentru a se asigura că din spate nu vine nicio amenințare. Ofițerii francezi de protecție chiar își făceau treaba de protector, nu de cuiere, așa cum îi transformă uneori demnitarii români pe ofițerii care le țin spatele.
Sunt de mulți ani în presă. Am văzut atâtea cazuri de ofițeri cărând cumpărăturile soțiilor de mi s-a făcut milă de ei.
Dacă ar trebui să apere ,,obiectivul,, pe bune ce ar trebui să facă? Să nu dea drumul din mână poșetei de fițe sau să stea cu mâna pe armă?
La fel și cu polițiștii. Am văzut atâtea cazuri de polițiști umiliți de primari analfabeți care dădeau ordine mai ceva ca șeful IGP.
În cazul de acum este esential ca ministrul să se autosuspende cel puțin. E o anchetă în curs în care el va trebui audiat de procurori. Ancheta va trebui să clarifice dacă Gabriel Oprea a abuzat de funcție și de subordonații săi.
Cum va fi ancheta când el rămâne șef peste polițiștii care ar trebui să spună dacă ministrul lor a făcut sau nu ilegalități?

Comentarii

