Blog de reporter

Întâlnirea cu Johan Kobborg

Posted in povești personale by gradinaru on Decembrie 8, 2014

S-a întâmplat printre picături, între interviuri la zi și evenimente de rutină.
Mi-am dat seama cu adevărat de cât de prețios este darul pe care acest om ni-l face ascultând și reascultând interviul pe care l-a acordat Europa FM pentru reportajul despre schimbările pe care le face de un an, la Opera Națională București, alături de Răzvan Dincă, directorul plin al Operei.
A renunțat la alte oportunități pentru că aici poate să creeze, să experimenteze, să facă din Opera Națională a României o instituție strălucitoare, cu ștaif, cunoscută în toată lumea. Iar pentru asta muncește de dimineața până seara, aproape zilnic, de un an.
Este un om de o modestie incredibilă. Când l-am întrebat dacă va dansa și el, alături de tinerii balerini, mi-a răspuns că nu o va face decât dacă va fi neaparat nevoie și numai pentru a crește vizibilitatea Companiei de Balet a ONB în străinătate. ,,Altfel, nu am dreptul să o fac!,,, mi-a spus.
Când l-am întrebat despre balerinii români plecați în toată lumea mi-a răspuns: ,,Pe mine asta mă omoară pur și simplu!,, și a adăugat că unul din scopurile sale în România este de a-i face pe tinerii balerini să nu mai plece în lume.
Mergeți la spectacolele Operei Naționale. Mergeți la ,,Traviata,,, la ,,Tango. Radio and Juliet,,, duceți copiii la spectacolele pentru ei (multe și bogate în decoruri, lumini și detalii spectaculoase). Pe lângă pasiune, artiști români și străini inspirați, entuziaști care trăiesc doar pentru artă și spectacole noi, veți găsi o clădire renovată (încă miroase a var), o sală la fel de frumoasă ca cea a Ateneului, cu podea, loje și scaune noi.
Dacă nu mă credeți, intrați pe siteul institutiei.
Ne-am obișnuit să vedem, să citim de rău despre România.
Oameni precum Johan Kobborg și Alina Cojocaru ne dovedesc că avem resurse de frumos incredibile, resurse pe care ei le scot acum la iveală, le șlefuiesc cu eleganță și ni le arată așa cum nu a mai făcut-o nimeni.
La București, Johan Kobborg a adus nume mari ale regiei, scenografiei și coregrafiei. Sute de tineri balerini din Australia, Japonia, Franța, Marea Britanie și nu numai, au venit la audiții, deși nu știau o iotă despre țara noastră. Simplul fapt că îi chema Johan Kobborg a fost suficient.
Au rămas aici și trăiesc visul carierei lor.
Întâlnirile cu Alina Cojocaru și Johan Kobborg m-au inspirat și m-au făcut să simt din nou bucuria acestei meserii. Și să simt nevoia să fac un pas înapoi, pentru a mă face auzită eu mai puțin și oameni ca ei mai mult.
Reportajul despre schimbările datorate lui Johan Kobborg îl puteți asculta aici, pe pagina Europa FM. E doar o reverență în fața sa.

Comentarii

