Blog de reporter

Întâlnirea cu Alina Cojocaru

Posted in munca mea, povești personale by gradinaru on Noiembrie 28, 2014

Întotdeauna când întâlnesc oameni frumoși, excepționali, spun că meseria de reporter e cea mai frumoasă din lume. Iar la noi, dezavantajul că un reporter nu-și permite prea des să fie unul specializat se poate transforma în experiențe care te fac să-ți dorești să fii mai bun. Nu data viitoare, ci tot timpul.
Pentru mine, una din cele mai frumoase întâlniri din cei 16 ani de presă este cea cu balerina Alina Cojocaru. A fost un vis care mi s-a împlinit săptămâna trecută, când a venit la București și a acceptat să-mi acorde un interviu.
În 2007, nu am îndrăznit să-i cer așa ceva. Mi s-a părut atunci că o fotografie împreună e deja destul.
Atunci mi s-a părut un înger care, de pe scenă, te hipnotizează. Eram pentru prima dată la un spectacol de balet, intrasem clandestin în sala mare a Teatrului Național. Pur și simplu plutea, sfida gravitația.
La final, i-am cerșit o fotografie cu ea unui tip care îi făcea fotografii adevărate.
Tipul, nu am știut cum îl cheamă, mi-a lăsat un număr de telefon. Am sunat după câteva zile, a răspuns o tipă care m-a chemat undeva pe Berthelot. Mi-a făcut cadou un CD cu fotografii cu Alina Cojocaru pe scenă. A fost unul dintre cele mai frumoase cadouri pe care le-am primit.
Am promis că nu le voi publica nicăieri.
De atunci, am tot urmărit-o, iar când a dansat în Baiedera, la Operă, câțiva ani mai târziu, m-am așezat printre primii la coadă. Era prima dată când intram în acea clădire.
Primul interviu pe care l-am văzut cu Alina Cojocaru acordat în ultimii ani unei televiziuni din România a fost cel acordat Denisei Morariu. Am invidiat-o pe Denisa. Până duminica trecută.
Întâlnirea cu Alina Cojocaru a fost așa cum mi-am imaginat: eu, cu palmele ude de emoție, mai stângace ca niciodată, ea sinceră, caldă, modestă cum rar poți vedea.

cu Alina Cojocaru în 2007

cu Alina Cojocaru in 2014

Un om care din cei 33 de ani de viață, 27 i-a dăruit baletului: 9 ani la Kiev, apoi la Londra și apoi în toată lumea.
De 13 ani este prim balerină. 12 ani a strălucit la Baletul Regal din Londra, iar acum o face ca angajată a Baletului Național Englez.
Din acest an, este invitat permanet al Companiei de Balet a Operei Naționale București. Directorul Companiei, partenerul său de viață și de scenă, Johan Kobborg, nu o anunță în distribuții pentru că nu vrea ca lumea să vină la balet pentru Alina, ci pentru balerinii Companiei, veniți din toată lumea să danseze la noi.

Nu vă mai rețin, așa că vă invit ca în această duminică, să ascultați interviul cu Alina Cojocaru, la Europa FM, de la ora 11. A vorbit despre nevoia de a se reîntoarce acasă, despre casa ei care, momentan, este ,,acea valiză,, despre galele caritabile în care dansează pentru bolnavii în fază terminală din România dar și despre refacerea Baletului din Kiev.
Duminica următoare, pe 6 decembrie, evident tot la Europa FM, tot de la ora 11, urmează un reportaj despre transformările spectaculoase de la Opera Națională. Aflați de ce a devenit punct de interes pentru balerini și coregrafi celebri, cum arată o montare a Traviatei care a costat 200 de mii de euro și multe altele.

Comentarii

