Blog de reporter

Un vot pentru un erou Discovery

Posted in Uncategorized by gradinaru on Mai 30, 2011





Laurențiu Șerban este un erou cu acte (Medalia națională ,,Serviciul Credincios clasa I), dar nu acesta este motivul pentru care l-am înscris în concursul Discovery ,,Nu oricine poate fi super erou, dar oricine poate fi erou,, și pentru care vă cerem un vot pe pagina de facebook a celebrului post TV. (http://www.facebook.com/discovery.romania) , sețiunea EROI, Laurențiu Șerban.
Ci capacitatea lui de a transforma efectele negre ale unui accident cumplit în influențe pozitive pentru ceilalți. În practică, asta s-ar traduce așa: în 2006, Laurențiu a devenit erou în sensul clasic. Era în misiune în Afganistan. A încercat să-și salveze niște colegi dintr-un tab ce explodase, dar a călcat el însuși pe o mină. Accidentul l-a lăsat printre altele, fără piciorul drept. Primul lucru pe care l-a făcut când s-a întors la job a fost să pună umărul la înființarea Asociației ,,Camarazii,, a Armatei Române, o asociație de caritate care-i ajută pe militarii răniți în teatrele de operațiuni și pe urmașii celor decedați acolo. Asociația e și acum singurul ajutor civil pentru acești militari. De profesie, Laurențiu e parașutist militar și e printre puținii absolvenți români ai US Army Ranger School. Dar, după accidentul din 2006, nu mai are voie să zboare cu parașuta. În schimb, a devenit pilot de parapantă. A doua lui pasiune e motocicleta. Primul lucru pe care l-a făcut după implantarea protezei de picior a fost să-și cumpere mașină și motor. În timpul liber, Laurențiu construiește fie un iaz, fie un motor, fie o poartă. Singur proiectează, zidește sau sudează. Un alt motiv pentru care eu cred că Laurențiu merită să fie eroul Discovery din 2011 este faptul că-i motivează pe alții fără să facă nimic anume. E doar un exemplu. În spitalul din Germania, medicii l-au plimbat pe post de ,,uite că se poate merge și fără picior,, pe la paturile tuturor veteranilor de război. Pentru că este un munte de ambiție și forță psihică. Pe Laurențiu eu l-am cunoscut în 2008. Reporter fiind, căutam militari răniți în război pentru un documentar TV. Mi-a spus atunci că trăiește tot timpul după principiul ,,ce nu te omoară, te face mai puternic,,. De vorbele lui mi-am adus aminte în 2009, când Tavi Dimitriu, un coleg, operator, tocmai trecuse printr-un accident care-l lăsase și pe el fără un picior. M-am gândit atunci că doar Laurențiu i-ar putea ridica moralul. Așa a fost. De atunci au trecut aproape doi ani. Tavi tocmai a reînvățat să meargă. Laurențiu continuă să lucreze, să zboare, să meargă cu motorul și să construiască. Eu și Laurențiu avem o fetiță de 7 luni. O vom învăța din timp că ,,ce nu te omoară, te face mai puternic,,.
Asta este povestea, pe scurt, a ultimilor cinci ani din viața lui Laurențiu, așa cum m-am priceput eu mai bine să v-o redau. Poveste care le-a plăcut atât de mult celor de la Discovery încât au decis să facă din ea un mini documentar. Filmulețul va fi postat începând de vineri, 3 iunie, pe pagina de facebook a Discovery România, alături de alte 9 povești ale altor 9 români, considerați de celebrul post eroi. În funcție de câte voturi adună fiecare poveste, dar și de ce va decide juriul TIFF, pe 12 iunie, se va anunța eroul Discovery 2011.
Dacă vă place și vouă povestea lui Laurențiu și evident filmul despre el, începând de vineri, 3 iunie, dați un ,,like,, pagina facebook a Discovery România, secțiunea ,,EROI,, (coloana din dreapta), Laurențiu Șerban.
Se votează respectând pașii următori:
– mai întâi trebuie să vă faceți cont pe http://www.facebook.com (in cazul în care nu aveți deja cont de utilizator),
– accesați pagina “Discovery Romania” de pe Site: http://www.facebook.com/discovery.romania
– dați click pe butonul Like din pagina http://www.facebook.com/discovery.romania dacă nu sunteți deja fani ai paginii;
– apăsați pe butonul ,,voteaza erou,, din dreptul filmului despre Laurențiu Șerban
index.php?access_token=114637715281313
Vă mulțumesc.

7 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Catalin MOISE - DUCA said, on Iunie 2, 2011 at 11:34 am

    Salutari lui Laur si numai bine. nu am mai auzit nimic de el de multa vreme desi am incercat sa dau de el in nenumarate randuri. as vrea sa ii transmit FELICITARI !!! pentru ceea ce a reusit sa ajunga si ca nu a lasat garda jos. am fost colegi, am ,,suferit,, impreuna prin SUA la cursuri ….. FELICITARI INCA ODATA!!!

  2. Ică Şt. O. Victor said, on Iunie 2, 2011 at 2:36 pm

    Sunt impresionat! Si eu am fost parasutist. Mi-e groaza de ce ti s-a intamplat, dar te si admir cat de puternic esti Laurentiu. Bravo! Am un prieten parasutist care a patit asa ceva! A calcat pe o mina la revolutie! am sa votez pentru tine!

  3. unsufletdrag said, on Iunie 2, 2011 at 4:03 pm

    La multi ani ,eroule drag! Traieste,zambeste si ….mergi inainte!Doar Dumnezeu asa a vrut..tu ai fost alesul….! pierdut este cine nu face parte din ..Alesi…!
    Din lanurile campiei iti trimit frumusetea macilor,albastrul cerului si …din lanul de floarea soarelui iti trimit gand bun! Meriti sa fii Eroul zilei ..si ma bucur ca am citit azi dsepre tine…! In zi de Sfanta sarbatoare ,InaltareaDomnului….emotionata si cu o lacrima in coltul ochilor,de bucurie ca existi…iti spun : La multi ani! Sa traiesti sanatos si bun ,alaturi de cei dragi tie…si sa ramai al nostru!

  4. […] aiciAici il puteti vota pe Laurentiu Serban eroul Discovery. Povestea lui Tag-uri incluse:Discovery, erou, Laurentiu Serban […]

  5. Elena Simion said, on Iunie 5, 2011 at 10:31 am

    Bravo, Laurentiu! Keep the faith!

  6. MANOLE EUGEN said, on Iunie 5, 2011 at 7:59 pm

    Tu esti eroul nostru. Numai cei care au fost in Afganistan inteleg prin ce ai trecut tu, restul sunt pareri.

  7. Razvan said, on Iunie 6, 2011 at 11:45 pm

    Multumim ca existi, eroule!


Comentarii

