Blog de reporter

Poliţist, adjectiv

Posted in Uncategorized by gradinaru on Iulie 15, 2009

M-am gândit mult dacă să scriu acest post sau nu. De două zile mă tot gândesc, adică de când am văzut filmul.
Mi-am spus că nu sunt eu persoana care să-şi permită să critice un film premiat la Cannes. Dar m-am hotărât că da, să scriu. Acesta e trailerul.

Secvenţa aceasta e singura care contează în film, un film de aproape 2 ore. Filmul se termină abrupt, imediat după această secvenţă. Genericul a intrat atât de brutal, încât dacă nu eram la cinematograf, aş fi crezut că a sărit dvd-ul.
De mult nu mi s-a mai întâmplat să mă uit la ceas în timpul unui film. Oameni buni, trecuse o oră din film şi nu se întâmplase absolut nimic. Cadre luuuuuuuugi, extrem de lungi, inexplicabil de lungi.
Acest film conţine o singură idee, dezvăluită exact în ultimul minut din film.
Ştiu că filmul ăsta a primit la Cannes Premiul Juriului. Dar tot cred că „Poliţist, adjectiv”, aşa cum arată el, n-ar fi trebuit să fie mai mult decât cel mult, un scurt metraj de 10 minute.
În rest, imagine şi sunet bune.

Tagged with: ,

Un răspuns

Subscribe to comments with RSS.

  1. Andrei said, on Noiembrie 6, 2009 at 12:40 pm

    Într-adevăr, n-ar trebui să critici nici un film, nu neapărat dintre cele premiate la Cannes. Pentru un documentarist de televiziune (sper să nu greşesc numindu-te astfel) ar fi o experienţă interesantă să vadă filme „inexplicabil de lungi” precum Blow-Up şi L’avventura(Antonioni) sau, mai recent, Caché (Michael Haneke). Porumboiu cam de-acolo vine. Că nu ţi-a plăcut filmul e de înţeles: nu poate să-ţi placă nimic cu de-a sila şi nu e nimic de condamnat în asta. Dar când spui că „nu se întâmplă nimic” în film nu faci decât să refuzi să-l înţelegi sau să-ţi recunoşti incapacitatea de a-l înţelege. Explicaţii mai competente găseşti aici: http://agenda.liternet.ro/articol/9406/Andrei-Gorzo/Despre-indrazneala-lui-Politist-adjectiv.html (dacă nu cumva eseul e prea luuuuuuuuung).


Comentarii

