Blog de reporter

Festivalul George Enescu, promovat ieftin de CNN

Posted in Uncategorized by gradinaru on Iulie 10, 2009

Am aflat astăzi o chestie extrem de interesantă: ştiţi cât a costat publicitatea făcută Festivalului George Enescu pe CNN timp de patru luni? 100 de mii de dolari. Atât! Sunt bani daţi de la buget, dar de contract s-a ocupat o firmă privată.

CNN-Festival ENESCU

Sunt sigură că vă miraţi, aşa cum m-am mirat şi eu. În timp ce ascultam detaliile de mai sus, gândul îmi şi fugea la scena de 75 de mii de euro, deci tot cam o sută de mii de dolari, daţi tot din buzunarele noastre, pentru şuşanelele de concerte ale MTS de 1 Mai.

Sunt sigură şi că v-a crescut inima de bucurie când aţi văzut clipul de promovare al festivalului pe CNN, exact în timpul ceremoniei de instalare a preşedintelui SUA, Barack Obama.
Până acum, spotul a fost vizionat de 10 milioane de europeni de câte 2,3 ori. În total, numai în Europa, spotul a avut 24 de milioane de privitori.
Şi cu riscul de a vorbi excesiv despre CNN pe acest blog, nu mă pot abţine să vă mai spun două lucruri. Unu: la ediţia din acest an a festivalului, care va începe pe 30 august la Bucureşti, va veni şi o echipă de la CNN. Va face reportaje şi interviuri, pe care evident le va difuza.

Şi doi: ştiţi campania CNN „Autumn of Change”, aceea despre căderea Comunismului în Europa Centrală şi de Est acum 20 de ani. Celebrul post de ştiri a inclus România în acest program maraton (ce va fi difuzat în luna Decembrie) dar aflu din surse apropiate echipei de filmare că autorităţile române nu s-au înghesuit să sprijine acest demers jurnalistic fabulos. Nu au răspuns la emailuri, nu s-au implicat să promoveze România, ca destinaţie turistică sau culturală, sau de afaceri, aşa cum a făcut Polonia, de exemplu. Incredibil cât de ineficienţi suntem!

Rectificare: de contract s-a ocupat firma Artexim, care e una de stat.

Tagged with: , ,

3 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. explorish said, on Iulie 14, 2009 at 3:29 pm

    te doare mintea. pacala s-a privatizat, tandala lucreaza la stat. mi-aduce aminte de scandalul cu vizita lui anthony bourdain, tratata asemanator (sau chiar mai rau, bete-n roate) de autoritati.
    ma-ntreb, oare oamenii astia snt incompetenti, rau-intentionati sau snt alte aspecte care-i impiedica sa faca treaba buna? ma gandesc, ca lucrator la stat, cate sanse ai in viata sa colaborezi cu CNN, si cat de demotivat poti sa fii sa o refuzi? nu-mi pot inchipui, dar poate snt eu limitat.

  2. gradinaru said, on Iulie 15, 2009 at 1:06 am

    da, si eu am fost şocată să aud lucrurile cu pricina

  3. Cântăriţi şi judecaţi said, on Iulie 30, 2010 at 3:45 pm

    […] pe CNN a Festivalului George Enescu, timp de 4 luni în 2009 – 100 de mii de […]


Comentarii

