Blog de reporter

ADEVĂRAT

Posted in despre presa by gradinaru on Iunie 17, 2009

scrie Lelia Munteanu despre meseria de ziarist. Genial, spune reporterul din mine. Dacă nu aveţi răbdare, nu mai citiţi acest post, daţi direct click pe textul său.
Lelia Munteanu a fost primul meu şef. Era 1998, ea şefă la „Adevărul”, la „Corespondenţi” şi „Societate” eu corespondent de Sibiu şi apoi, la Bucureşti, reporter pe „Sindicate”, „micuţa”. De când am plecat de la „Adevărul”, acum 8 ani, ne-am mai întâlnit de 2 ori, întâmplător. Cât mi-a fost şefă, trei ani, am primit zeci de lecţii dure dar bune şi am adunat amintiri cât pentru o viaţă. Şi am plâns de multe ori, de ciudă, de nervi, de neputinţă. Nu mai contează de ce. Ce a contat tot timpul şi încă mai contează e că mi-a dat prima lecţie dură de viaţă şi meserie: că poţi şi să nu renunţi. În cazul de faţă inclusiv la meseria de jurnalist.
În timp, am conştientizat cât e de important să-ţi faci meseria corect şi dacă ai numa 2 eugenii în burtă, şi cu sandalele rupte şi cu materiale ciuntite sau pierdute. S-a întâmplat şi atunci, la început, se mai întâmplă şi acum. La urma urmei, tu decizi dacă pleci sau nu „la timp”.
Chiar şi acum 10 ani, în clipele în care îmi scriam acasă demisiile nedepuse, mă întrebam de ce Lelia nu scrie mai des editoriale. Atunci era şefă, probabil nu avea destul timp. Acum nu mai e şefă şi scrie mai des. Eu îi sorb rândurile. Şi nu, nu spun asta pentru că mi-aş căuta de lucru ci pentru că scrie ca la carte.

Tagged with: ,

6 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. explorish said, on Iunie 17, 2009 at 8:47 pm

    citez: „Scriu pentru toţi cei care simt gustul de cenuşă al deşertăciunii şi ştiu că de meseria asta trebuie să te laşi la timp. Şi, ai dracului derbedei, nu se lasă.”.

    intreb aici ce am intrebat si acolo: de ce nu se lasa?

  2. gradinaru said, on Iunie 17, 2009 at 10:23 pm

    Nu se lasă pentru că are asta în sânge, e ca o pasiune, nu se lasă pentru că cel puţin un om nedreptăţit i-a mulţumit odată, nu se lasă pentru că nu suportă călcatul în picioare, nu se lasă pentru că nu vrea să se întoarcă în timp, nu se lasă pentru că are voinţă, pentru că nu ştie să facă altceva, nu se lasă pentru că aşa simte că trăieşte, nu se lasă pentru că simte că numai asta ştie să facă bine şi nu se lasă pentru că cineva plăteşte ca el să-şi facă munca, fie el cumpărător de ziar sau de abonament TV.

  3. explorish said, on Iunie 17, 2009 at 11:14 pm

    multumesc frumos pentru raspuns, am inteles :).

    ce ma nedumereste atunci e, luand articolul dnei munteanu in care insira o gramada de grozavii ale meseriei, ce s-ar putea face sa se amelioreze macar o parte din acele dificultati? sunt indispensabile? trebuie sa te tavalesti in lacul cu noroi ca sa cresti nuferi? asa o fi „doar la noi” sau e la fel si „la altii”?

    intreb privind „din afara”, pentru ca n-am apucat sa stiu cum e cu adevarat (citand-o pe dna munteanu, fac parte din cei care „s-au lasat la timp”. in cazul meu, dupa 2 luni, fugind de ce pomeneste dna munteanu si neapucand sa traiesc ce mentionati dv.)

  4. adidas said, on Iunie 26, 2009 at 1:35 pm

    pai cam trebuie sa intri in balta daca vrei peste ,in ziua de azi este cam greu de pe margine

  5. geo said, on Octombrie 27, 2009 at 1:39 pm

    cum dau si eu de d-na Munteanu?

  6. gradinaru said, on Octombrie 30, 2009 at 6:15 pm

    Dacă doriţi să intraţi în legătură cu doamna Lelia Munteanu, adresa sa de email e pe siteul ziarului Gândul: lelia.munteanu@gandul.info


Comentarii

