Blog de reporter

APA POTABILĂ, secret de stat

Posted in munca mea by gradinaru on Mai 21, 2009

Vă aduceţi aminte de cetăţeanul din Târgovişte care a dat în judecată Direcţia Judeţeană de Sănătate Publică pentru că nu a vrut să-i spună dacă apa de la reţeaua publică e potabilă şi care a pierdut procesul ?
Ei bine, eu trăiesc în aceste zile acelaşi sentiment.
Lucrez la un material despre apa potabilă din Bucureşti şi din Ilfov. Un geolog, pe care l-am consultat astăzi, mi-a spus că pămânstul din judeţul Ilfov e „o imensă groapă de rahat”. Zeci sau sute de mii de fose, legale sau ilegale, pământ infestat de îngrăşăminte, poluări istorice, deversări necontrolate, toate afectează pânza freatică din care se alimentează toată lumea. Autorităţile ne spun însă că apa e bună de băut.
În Bucureşti, mai toată lumea se plânge fie de mirosul, fie de gustul apei de la reţeaua publică. Autoriţăţile ne spun la fel, că apa e bună de băut.
E foarte greu de stabilit cine are dreptate şi mi-e teamă că adevărul nu va fi stabilit de câteva analize pe care le-am comandat, ci de neconcordanţele evidente între spusele oamenilor.
Pentru niciunul dintre reportajele de la „Reporter special” nu am fost obligată să scriu atâtea adrese oficiale ca acum, să dau atâtea telefoane (sute într-o săptămână), să cer atâtea confirmări, să insist atâta. Pe cuvântul meu.
Medici responsabili de sănătatea publică înspăimântaţi, directori revoltaţi că le cerem date despre controale, inspectori agresivi în limbaj sau care dau în bâlbâială, societăţi care ne spun că datele despre vânzările de apă nu sunt publice. Incredibil!
Vă invit ca în următoarea săptămână să povestiţi aici despre apa pe care o plătiţi şi nu o beţi.

Tagged with:

59 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. wickerman said, on Mai 21, 2009 at 7:55 am

    Sincer, aici in Oradea, chiar nu am avut probleme cu apa potabila. se mai intampla cateodata, sa curga apa maron la robinet, dar deobicei, dupa jumatate de ora, totul revine la normal. Bine, nu am laborator de analize acasa shi nu shtiu in realitate cat e de Pura apa potabila, dar sincer, eu sunt multzumit.

  2. Dilimache said, on Mai 21, 2009 at 8:06 am

    Acum ani si ani, un film SF prezenta lumea viitorului, iar pe mine ma inspaimanta gandul ca vreodata vom ajunge sa ne cumparam si apa de baut. Iata ca nu a durat mult si scenariul a devenit realitate, cam de prin 2004. Nu dintr-un moft, ci din cauza tulburarilor de digestie (pardon) cauzate de apa de la robinet. Cei din Drumul Taberei stiu ca au fost schimbate conductele de curand, dupa ce vreo doi ani trotuarele au fost o imensa groapa pe langa care nu-ti puteai lasa copilul sa mearga in voie, pe care trebuia sa le ocolesti pe sosea daca erai cu un carucior.
    Nici dupa aceasta obositoare perioada nu s-a schimbat nimic in calitatea apei. Daca o fierbem, gustul apei functioneaza ca cel mai bun laxativ. Daca o lasam in pahar pana a doua zi, peretii si fundul acestuia devin gazda unor particule cel putin dubioase. Apa plata a devenit indispensabila mai ales pentru cei mici. De multa vreme, cand cineva se plange de dureri de burta primul lucru de care este intrebat e daca a baut apa de la chiuveta. Asadar, nu stiu care e solutia si daca cineva „de sus” e interesat sa o gaseasca si sa recunoasca situatia, insa felicitari pentru intentie si speram ca acest demers va avea un ecou.

  3. Dan Terteci said, on Mai 21, 2009 at 8:45 am

    Eu aş lua probe de apă din diferite locaţii şi aş merge cu ele la un laborator din Ungaria. Ce zici?

    • Codruta said, on Octombrie 9, 2014 at 8:53 pm

      Nu merge! Trebuie recoltata intr-un tip anume de recipiente si la analiza (pentru apa POTABILA) nu trebuie sa treaca mai mult de max. 6 ore de la recoltare 😦
      M-am confruntat eu cu problema asta, acum mai multi ani, cand am vrut sa fac niste analize f. speciale, pentru niste ape care proveneau dintr-o zona cu niste probleme anume, prin niste munti – era EXTREM de putin probabil sa ajung la un laborator „autorizat” in timp util 😦

  4. writeman said, on Mai 21, 2009 at 9:03 am

    nu mai beau apa din reteaua publica de mai bine de 5 ani. cate bidoane de apa plata au trecut pe la mine…

    • Radu said, on Mai 28, 2013 at 8:21 pm

      Salutari din viitor! :)) Pai cam asta si se vrea: bem apa de la dom’ patron, si mai platim si taxa pentru apa (care ar trebui sa fie si potabila) de la robinete. Si inca ceva tare, Coca Cola a concesionat izvoarele Dorna pe 20 de ani (vezi linkul din numele meu)…

    • tony said, on Aprilie 13, 2016 at 12:20 pm

      e bine ca ai renuntat la reteaua publica, a carei apa include pana la 50 de substante pentru „purificare”.
      Dar daca vorbim de bidoane de apa, inseamna ca vorbim de PET, polietilena care degaja Bisfenol A si asa mai departe.
      Cea mai buna apa este la sticla, sticla nu degaja in apa compusi chimici daunatori organismului.
      Sau cu bidoane din tritan, materiale care se apropie de sticla ca proprietati. Cred insa ca este un singur furnizor de apa cu astfel de recipiente, iq aqua.
      Decat sa bei apa la PET, mai bine iti iei cani purificatoare din comert si refiltrezi apa de la robinet.

  5. Petros said, on Mai 21, 2009 at 9:06 am

    Nu sunt din Bucuresti, nici macar din zona dar am si o poveste despre apa potabila de la robinet din Romania. Acum vreo doi ani lucram la o brutarie alimentata cu apa de la reteua publica de apa potabila si trebuia sa existe la dosar o hartie precum ca respectiva apa e potabila. Regia autonoma furnizoare de apa mi-a dat un buletin de analiza dar inspectorii de la diectia sanitara au spus ca nu este buna deoarece nu este facuta in laboratoarele lor. Asa ca iau mostre de apa si le duc la directia sanitara iar in urma analizei de laborator mi se spune ca apa nu este buna, sa schimb tevile si instalatiile sanitare. Zis si facut, se schimba aproape toata instalatia de la teava regiei pana in brutarie si iar cu apa la laborator si iar rezultat rau. Deci va dati seama ce apa curge la robinet.

  6. Alexandra said, on Mai 21, 2009 at 9:13 am

    Anca, eu locuiesc in Buftea de doi ani si nu am avut curaj pana acum sa folosesc apa de la robinet decat pentru spalat. Pentru baut si mancare cumparam bidoane de la hipermarket. In aceeasi situatie sunt toti vecinii. Nu stiu ce om inconstient ar da, spre exemplu, de baut copilului sau o asa apa.

  7. Elena said, on Mai 21, 2009 at 10:27 am

    buna, eu lucrez intr-o firma cu sediul in Ilfov, daca nu ma insel noi avem o hartie veche de vreo 8 ani in care se specifica ca apa de la put nu e potabila si suntem obligati sa ii informam pe angajati de acest lucru

  8. Marius Zota said, on Mai 21, 2009 at 11:21 am

    Este incredibil si devine de nesuportat modul in care persoane implicate oficial in gestionarea, verificarea, autorizarea resurselor publice, toate acestea facute pe bani publici, (re)actioneaza de parca ar fi vorba de afacerea lor, pe tarlaua lor, alegand ce si cate informatii sa prezinte atunci cand acestea sunt solicitate. Asta atata timp cat reflectoarele mass-mediei si a opiniei publice nu sunt orientate in mod concertat spre ei ca sa le sfaraie obrazul. Si nici atunci lucrurile nu se schimba prea mult. Asta pentru ca mass-media nu isi poate bloca permanent canalele de informare focalizandu-si atentia pe un subiect pana isi gaseste rezolvarea, iar opinia publica de cele mai multe ori este amutita sau atat de sfasiata si impartita de diversele interese in atatea tabere incat, pur si simplu, nu mai conteaza ca factor de impulsionare. Problema romanului este ca inghite. Inghite ca „asta e”, inghite ca „de ce sa ma agit eu degeaba de unul singur”, inghite pentru ca „altii mai buni nu sunt”, inghite pentru ca „las’ ca merge si asa”. Ei bine, nu merge si asa.

    Personal, sunt de parere ca pana nu vor aparea cateva nume in presa legate de chestiunea in cauza, care sa agite spiritele, informatiile cu pricina vor fi in continuare foarte greu, daca nu chiar imposibil de obtinut. Nu sunt adeptul isteriilor publice, dar chestiunea apei potabile din Bucuresti este atat de sensibila incat nu poate fi lasta departe de atentia opiniei publice, asa fragmentata cum e ea.

  9. Bigdady said, on Mai 21, 2009 at 11:54 am

    Înţeleg că există temerea unor analize de laborator “ contrafăcute…îţi recomand să iei o singura probă şi să o duci la două sau trei laboratoare diferite, eventual din alte oraşe decât Bucureşti.
    Poţi motiva că tocmai ai săpat o fântână şi vrei să cunoşti dacă apa este sau nu bună pentru consumul uman. Dacă probele sunt luate şi depozitate corespunzător, ar trebui să ai aceleaşi rezultate.
    Eu sunt din Vaslui, în ultimii 4-5 ani nu reţin să mai fi curs apă murdară sau urât mirositoare la robinete, exceptând mirosul şi gustul clorului.

    • C said, on Martie 28, 2012 at 9:02 pm

      Din Vaslui??? Bucura-te de apa aia, cat o mai ai, ca n-o sa mai dureze mult si o sa-i duci dorul… Da’ o sa ai in schimb gaze de sist, un bun inlocuitor al apei.

    • Codruta said, on Octombrie 9, 2014 at 8:56 pm

      Nu poate! Vezi postarea mea de mai sus 😦

  10. Andrei S. said, on Mai 21, 2009 at 12:53 pm

    Salut,

    Locuiesc in Otopeni de cativa ani si apa de aici este FOARTE buna, nu ca ar fi o minune dar primarul a fost binevoitor sa investeasca intr-un put de mare adancime , deci avem apa de izvor la robinet, majoritatea. In schimb apa din panza freatica e dezastru, din 2 motive, panza freatica e foarte aproape de suprafata, fiind in permanenta in contact cu fosele septice (care incep sa dispara dupa ce au bagat acum canalizare) . Per ansamblu, situatia nu e atat de rea pe cat ai crede, lucrurile incep sa fie puse la punct, se pare ca exista un management al apei aici , locuitorii primesc apa de buna calitate de la 200 m adancime ( se mai sapa si acum pentru un put nou) iar utilitatile publice ( udat flori, strazi , curatenie) se face din vechile fantani din ce a fost odata sat aici.

    Apa de la robinet a fost testata in laborator cu rezultate foarte bune. deci e potabila .

  11. Alia said, on Mai 21, 2009 at 12:59 pm

    Eu nu beau niciodata apa de la robinet, o folosesc numai pentru a spala vase. De cele mai multe ori mirosul de clor, culoarea albicioasa iti taie orice chef de a da drumul la robinet. Prin urmare folosesc apa plata din comert. De curand mi-am cumparat un acvariu cu cativa pestisori. Am folosit apa de la robinet in care am turnat solutiile specifice intretinerii apei din acvarii. Rezultatul? A doua zi toti pestii erau morti iar in camera era un miros de clor insuportabil. Si ei au curajul sa ne spuna ca apa asta e potabila? Ha…poate ar trebui sa o bea ei. Intr-adevar, poate niste teste realizate in strainatate vor fi concludente, pentru ca aici e clar: vor face orice sa nu aflam adevarul. Si asta pe banii nostri.

    • Rasvan Hani said, on Ianuarie 5, 2011 at 9:34 pm

      Imi pare rau sa-ti spun dar de mai bine de un an apa din reteua bucuresteana nu mai este tratata cu clor(beneficiu venit de la legislatia UE, clorul corodeaza tevile) ci este ozonoficata, adica i se introduce O liber care o „sterilizeaza”. Problema este alta: retelele de reansport invechite. Daca ar trebui sa fie schimbate tot Bucurestiul, si la fel ca el mai toate localitatiile cu sistem de distributie centralizat si vechi, ar deveni un santier. Se fac schimbari atunci cand apar probleme. Am avut si eu pesti si fara sa tratez apa cu diferite substante, am folosit numai aeratoarele specifice, pesti nu au murit. In alta ordine de idei oare florile de ce nu mor cand sunt udate cu apa de la robinet? Teste se pot face contra cost la fostul Sanepid. Hai sa ne informam mai intai si apoi sa aruncam cu noroi.

      • roxana said, on Aprilie 30, 2011 at 8:51 am

        e bine ca te-ai trezit dupa aproape doi ani sa raspunzi :)) ….daca de mai bine de un an nu se mai trateaza cu clor, poate totusi duduia avea dreptate, pentru ca ea a facut respectivul comentariu in mai 2009 ……whatever….Noi suntem romani 😀

      • Codruta said, on Octombrie 9, 2014 at 8:58 pm

        Florile nu mor, pt. ca ele pot sa traiasca f. bine chiar si daca pui c*cat ca ingrasamant!
        Pe chestia asta, vrei sa zici ca ai fi dispus sa bei ceva diaree in loc de apa? 😛

    • Corneliu said, on Martie 10, 2015 at 5:07 pm

      Am avut acvarii cu pesti de prin gimaziu pina la facultate, si nu citiva pestisori, am crescut profesional, la un moment dat am avut 6 acvarii intre 200 is 600 de litri fiecare si peste 2000 de pesti.

      Prima regula este sa nu folosesti apa direct de la robinet. Apa trebe tinuta in cada de baie, minimum 48 de ore si trebuie tratata cu citeva chimicale care le poti cumpara de la orice magazin de exotice. In plus trebuie barbotata de citeva ori pe zi. Numai dupa aceia poate fi utilizata in acvariu, altfel risti sa-i omori. In plus daca folosesti un strat de nisip pe fund, nisipu trebe spalat si FIERT!

      Unu la mina, pestii exotici sunt sensibili si doi, apa de la robinet nu este buna, cel putin nu pentru pesti exotici. Un alt aspect este lipsa de sare, pestii exotici traiesc in mediu salin, apa de mare, asa ca trebe sa adaugi o groaza de sare, am uitat in ce procentaj, dar este netu si carti !

      In final, pestii exotici nu sunt un indicator foarte bun pentru calitatea apei de robinet prin sensibilitatea lor, sunt specii care au evoluat intr-un altfel de mediu : in ocean, la tropice. N-ar fi fost nici o diferenta daca foloseai apa de robinet sau apa distilata, tot ar fi murit.

      However, poti folosi pesti ca „cobai” sa-ti testesi apa inainte de a o pune in acvariu. Gupy de exemplu, ca aveam sute, luam citiva si-i puneam intr-un acvariu de 3 litri cu apa preparata in cada. Daca erau bine mersi dupa o zi doua, apa era gata.

  12. Popa Mihail Ioan said, on Mai 21, 2009 at 1:02 pm

    Sa presupunem ca apa ,,potabila,, din Bucuresti nu indeplineste toti parametrii necesari.

    Ce putem face in cazul asta? Nimic.

    Eu personal nu am am baut niciodata apa de la robinet, prin asta referindu-a la obiceiul dea bea apa de la robinet. Ocazional, la nevoie, am baut si de la robinet si n-am patit nimic.

    Totusi, gatesc cu ea. Ma gandesc ca prin fierbere se ,,elimina,, problemele.

    Totusi, cei care au acest obicei, mai devreme sau mai tarziu, se plang de diverse afectiuni.

    Solutia cea mai simpla este sa ne cumparam apa imbuteliata, care se vinde la preturi derizorii (evident, nu ma refer la Roua sau alte tampenii). Deja sunt destui care au acest obicei, de a cumpara apa.

    Apa de la robinet are un gust ciudat, uneori o culoare ciudata, alteori chiar un miros, desi nu ar trebui sa aiba nici o astfel de ,,calitate,,.

    Pana la urma, nu panza freatica este neaparat problema, cat conductele si sistemele de canalizare vechi.

    Eu garantez ca si in cazul in care din statiile de pompare ar pleca apa Roua, la consumatori va ajunge la fel ca si pana acum.

    In concluzie, la noi trebuie sa-ti iei toate masurile de siguranta, cand vine vorba de un serviciu public. Niciodata nu stii ce bei…

    • Rasvan Hani said, on Ianuarie 5, 2011 at 9:40 pm

      Sursele de apa pemtru Bucuresti sunt trei, doua de adancime(peste 300 metrii) si una de suprafata-Arcuda- cu apa din Arges si Dambovita. Daca as putea v-as invita sa vizitam Statia Arcuda si cu siguranta va-ti schimba parerea. Eu am facut-o si am ramas uimit. Aveti dreptate problema este sistemul de distributie.

      • Marius said, on Mai 28, 2012 at 5:33 pm

        Ar trebui sa sti ca acele surse de adancime sunt inchise de foarte mult timp…

      • Codruta said, on Octombrie 9, 2014 at 9:00 pm

        motivul pt. care apa de la robinet se plateste este ca furnizorul trebuie sa INTRETINA reteaua de distrubutie!!
        Deci furnizorul, pur si simplu, va fura banii!!

    • Codruta said, on Octombrie 9, 2014 at 9:01 pm

      Compusii cu azot (nitrati / nitriti) NU se elimina prin fierbere! 😦

    • Corneliu said, on Martie 10, 2015 at 5:12 pm

      In realitate, prin fierbere, elimini numai agentii bacteriologici. Metalele grele si agentii chimici sunt CONCENTRATI prin fierbere. De la chimie, fierbi apa, H2O se evapora, cu ceva saruri, dar metalele grele ca plumbul (de exemplu) ramin in solutie.

      Sunt mai multe metode de purificarea apei de la robinet, in prezent incerc sa achizitionez un sistem de filtrare prin bloc de carbon, nu ceramic si nu filtrele de rahat in „punguta de carbon”

    • Adrian said, on Ianuarie 31, 2016 at 3:32 pm

      Strangeti-va si cumparati-va tehnologie pentru problemele legate de calitatea apei si a instalatiilor.

  13. ion said, on Mai 21, 2009 at 1:05 pm

    Sper sa reusesti sa te apropii cat mai mult de adevar. Si sa ni-l spui si noua.

  14. Paula said, on Mai 21, 2009 at 1:08 pm

    puteti sa va duceti la zepter sa testati apa pe care o avem la robinet, ei au un aparat de filtrare a apei si spuneau in cadrul unei expozitii ca filtrele sunt pline de substante care nu ar trebui sa fie in apa potabila

  15. Popescu said, on Mai 21, 2009 at 2:39 pm

    Am si eu o nelamurire:
    Apa care pleaca potabila de la statia de tratare (mai de calitate sau nu) este posibil sa se contamineze pe traseu din cauza tevilor crapate/vechi?

    • Antivot said, on Iunie 4, 2009 at 9:45 am

      Sincer este practic imposibil …si ca sa itzi explic asha mai simplu ..gandeste-te putzin …daca in tzeava este presiune …in ea nu o sa intre niciodata nimik …doar o sa iasa …e simpla logica ! deci daca intra ceva pe undeva intra inainte de centrala !

      • Corneliu said, on Martie 10, 2015 at 5:20 pm

        Povesti de adormit copii.

        Am lucrat in sisteme de irigatie in State sapte ani de zile si pot sa-ti spun din experienta proprie, cind crapa o teava intra la rahat pe sistem de poate sa-ti umple filtrul in citeva ore. Cind se crapa teava, apa sub presiune iese si creaza o cavitate, dar dupa un anumit timp, de obicei cind apa se opreste de la valva, sa se efectueze reparatia, tot rahatu din balta aia subterana, unde crezi ca merge? Inapoi pe teava. Si se depune pe imbinarile intre tevi si pe peretii interiori.

        Ai scos vreodata o teava veche de pe un sistem? Iti faci cruce cind vezi ce-i prin interior. Si prin teava veche ma refer la tevi de 2 ani de zile, nu de douazaci.

    • Rasvan Hani said, on Ianuarie 5, 2011 at 10:06 pm

      Da prin ejectie, daca mai tineti minte la aspiratoarele vechi aveam un borcan pentru vopsit. Ei bine considerati ca ceea ce este in borcan este pamantul cu apa si altele, iar ajutajul prin care trecea aerul pentru pulverizare aste conducta de apa. Asa se poate explica calitatea slaba a apei.

  16. Popescu said, on Mai 21, 2009 at 2:45 pm

    Mai am o nelamurire:
    La Brasov, dupa ce mult timp am baut doar apa minerala la pet si de la izvor (de la munte), nu mai pot consuma apa de la robinet din cauza gustului (clorurata, dura, gust de teava – nu stiu). Am ajuns sa cred ca e la mijloc o jmecherie avand in vedere banii multi care se fac din apa minerala la pet. Este posibil tehnic si economic sa avem la robinet apa de calitate?

  17. Nuţu P. said, on Mai 21, 2009 at 3:51 pm

    Nu-i numa-n Bucureşti valabilă treaba asta, ci cam prin toate oraşele României. Reţelele de canalizare sunt parţial defecte, reabilitate conform unor standarde sub debitul optim necesar în condiţiile creşterii populaţiei şi a consumatorilor industriali. Apa potabilă trece prin reţele vechi sau sisteme reabilitate doar parţial, care conduc automat la infestarea ei la trecerea prin tronsoanele vechi. În unele oraşe s-au construit staţii de epurare noi, care-şi fac treaba bine, dar apa trecută prin reţeaua de distribuţie este infestată din nou din motivele menţionate mai sus. Majoritatea cunoscuţilor mei, nu folosec apă de la robinet, cumpără apă plată sau minerală sau merg cu maşinile la izvoarele din apropierea oraşului cu bidoane, canistre şi-şi fac aprovizionarea cu apă pentru cîteva zile. Treaba cu apa este cam împuţită în oraşele României. Poluarea surselor de apă a început în perioada industrializării masive din epoca Ceauşistă, între anii 1970 şi 1980. Declinul calităţii a fost sever într-o perioadă scurtă de timp, aproximativ 5 ani. În 1970 ştiu că mergeam pe malul Mureşului şi puteam să beau liniştit apă, era curată ca apa de izvor, iar după doar trei ani de contrucţii ale unor fabricii şi complexe zootehnice pe malul Mureşului, apa a devenit o hazna.

  18. A.M.O. said, on Mai 21, 2009 at 5:06 pm

    Eu locuiesc in Branesti, Ilfov, o localitate la 10 km de la iesirea din Bucuresti, si va pot spune ca nu avem inca o retea de canalizare si de apa curenta. Apa din fantani lasa urme de calcar pe orice vas/pahar. NU cred ca mai poate fi considerata apa potabila, si totusi copiii, batranii si noi toti bem aceasta apa sau cumparam apa plata (cat ne mai permitem). Este inadmisibil ca asa aproape de capitala nu s-au facut nici macar primii pasi pentru introducerea unei retele de apa curenta si canalizare.

  19. blogideologic said, on Mai 21, 2009 at 6:56 pm

    Felicitări pentru abordarea temei din articol! Dar rezolvarea ei este o ţintă politică. Cred că trebuie discutată calitatea apei din aquiferele de pe teritoriul românesc. Şi trebuie identificate sursele de poluare. În Israel, aceasta este o prioritate naţională convenită de toate partidele.

  20. florin ion said, on Mai 21, 2009 at 7:56 pm

    Buna ideea Dlui.Terteci ,din alte locatii trebuie masurata cantitatea de
    nitriti ,foarte daunatori bebelusilor ,deasemeni numarul de coli, proveniti
    din haznale.In Bucuresti ,deasemeni numarul de microorganisme dar si
    cantitatea de aluminiu ramas dupa filtrare stiindu-se ca este generator de
    Altzeimer. Dupa parerea mea,apa, in Bucuresti nu este potabila;urmariti
    depozitul depus intr-o sticla cu apa. Apanova ar trebui sa schimbe sistemul
    de clorurare al apei-care este daunator-cu ozonare practicat in multe tari.
    Apanova stie doar sa creasca pretul apei prin introducerea de noi taxe.
    Noua taxa municipala nu ar trebui platita de Apanova din profitul ei ?

  21. Luminita said, on Mai 21, 2009 at 9:18 pm

    buna, nu stiu de ce asa mare agitatie pentru alte zone ale capitalei, cand in buricul Bucurestiului (zona Udriste) apa de la robinet PE CARE O PLATIM SI INCA SCUMP, nu este de baut. pe tevi vine apa de culoare rosie, ori pute f. tare a clor, ori gasim tot felul de impuritati…etc. am schimbat in 10 ani de 4 ori robinetele de la bucatarie si baie(dusul inclusiv) deoarece se infundau cu calcar. mie mi-a gasit doctorul pietre la rinichi si sa nu spun cat tratament necesita acest lucru. va avertizez, daca sunteti in zona Unirii-Udriste NU BETI APA DE LA ROBINET.

  22. George Ionut Trif said, on Mai 21, 2009 at 11:50 pm

    Apă potabilă face parte din categoria apelor dulci care au un grad de puritate (referitor la bacterii şi substanţe toxice) ridicat încât este adecvat băutului. Mirosurile nu sunt provocate de substanţe toxice sau bacterii. O să gasiţi multe lucruri în apa ceea, dar nimic toxic.

    Desigur, calitatea ţevilor afectează foarte mult calitatea apei care ajunge în final la robinet.

    Aici în Cluj-Napoca, apa de la robinet e aproape la fel de bună ca apa de izvor, în multe părţi ale oraşului.

    • Anca said, on Februarie 12, 2014 at 11:55 am

      A fost odata…acum e plina de clor si Dumnezeu stie ce alte chestii…

  23. Someone said, on Mai 22, 2009 at 2:11 am

    Mulţumim frumos pentru toate mesajele şi pentru toate sugestiile. Unele sunt cu adevărat interesante şi vom încerca să aplicăm câteva. Avem un buget limitat pentru această anchetă şi analizele costă destul de mult – şi trebuie să facem neapărat mai multe. Sunt condiţii anume în care se iau mostrele, lucrăm cu laboranţii ca să nu existe suspiciuni. De asemenea, luăm mostre din mai multe locuri, şi din Bucureşti, şi din afară. Anca e reporter serios, am mai spus, o să facă treabă bună.

    Anca – scoate, bre, moderarea de la comentarii şi răspunde oamenilor 🙂

  24. blogideologic said, on Mai 22, 2009 at 8:38 am

    Vă pot garanta că laboratoare excelente pentru analiza calităţii apei există şi în România. Dar tema calităţii apei din aquifere, şi identificarea surselor de poluare pentru aquifere, trebuie reluată pentru toată România. Ea este foarte strâns conectată şi cu problema exploatării aurului de la Roşia Montană. Ştiu că firma canadiană a reuşit să strângă vreo 5000 de semnături ale localnicilor plătiţi, în favoarea deschiderii exploatării de la Roşia Montană. Dar firmele canadiene din exploatarea aurului pe aiurea în lume, au o lungă experienţă de poluare a aquiferelor în urma lor. Firmele canadiene din exploatarea aurului nu spun că nu respectă principiul „Poluatorul plăteşte”, semnează toate acordurile anti-poluare cu ţara în care urmează să exploateaze aurul. Apoi exploatează aurul, poluează aquiferele, şi pleacă. Fără să plătească absolut nimic. Pentru că au în acelaşi timp un management pentru evitarea plăţii la poluarea pe care o provoacă.
    Sper foarte mult că va fi continuată discuţia despre poluarea apei, şi identificarea unor căi de prevenire. Din nou, felicitări blogger-ului care a deschis discuţia !

  25. dadatroll said, on Mai 22, 2009 at 4:09 pm

    Foarte bine se face. Nu trebuie sa stie orice prost carei apa potabila si care nui.

  26. zizzou said, on Mai 22, 2009 at 6:46 pm

    Am locuit pe parcursul a 4 ani (2004-2008) in Bucuresti, respectiv cartierele Titan si Dristor. In ambele locatii apa de la robinet nu putea fi bauta pentru ca avec o culoare de la galbui la maroniu (in functie de situatie). Se mai intampla sa se opreasca apa pentru diferite lucrari, iar atunci cand revenea pe conducta era plina de rugina si cu vesnica culoare maronie!!!

  27. Viorica said, on Mai 24, 2009 at 12:14 am

    Am lucrat la o intreprindere (acum decedata) care facea foraje si alimentari cu apa in toata tara. In Bucuresti alimentarea cu apa se face din mai multe surse: cea mai importanta din Arges, prin canalul care ajunge la statia Crivina (nu stiu daca mai functioneaza, cea de la Rosu se pare ca nu mai e in uz) dar exista si alimentari din foraje. Apa potabila se gaseste la adancimea de peste 100m, asa numitul strat Fratesti. De peste 40 de ani stiu ca apa de la adancimi mai mici NU ESTE POTABILA. din motive diverse. Nici apa care provine din sursele indicate mai sus drept potabile nu este totdeauna de calitate buna ,de cele mai multe ori din cauza conductelor.
    Ca un fapt divers: acum peste 25 de ani cineva care trebuia sa aduca la analiza o sticla cu apa din provincie a spart-o si atunci a venit la laborator cu o sticla cu apa de la robinet din Gara de Nord. Toata lumea a ras cand am dat verdictul nepotabila, desi asa a rezultat din analiza.
    Un important criteriu de potabilitate a apei in lipsa unui buletin de amnaliza e sa fie consumata de un nr mare de consumatori fara ca acestia sa sufere imbolnaviri sau sa reclame ca sunt deranjati de gustul sau aspectul apei, chiar daca la analize ulterioare apa nu corespunde standardelor oficale de potabilitate.
    In marile orase de pe tot globul apa de la robinet e infestata cu giardia,asa am citit eu acum mai bine de 30 de ani intr-o carte stiintifica. nu am motive sa cred ca s-a rezolvat aceasta problema.
    Cei mai in masura sa decida daca o apa e potabila sau nu ar fi cei de la directiile sanitare (fostul Sanepuid) pt ca ei ar trebui sa faca analize complete chimice si bacteriologice.
    In principiu nicioretea de apanu ar trebuisa functioneze fara a se analiza daca apa corespunde STASului de potabilitate (ceva mai permisiv in ultima vreme ) si nici o persoana responsabila care isi sapa o fantana n-ar trebuisa bea apa din ea daca nu cunoaste calitatea apei.
    Ar mai fi multe de spus,n-amde gand sa scriu o lucrare de dizertatie aici. 🙂

  28. lucretia said, on Mai 26, 2009 at 10:10 pm

    Buna seara ! Daca dumneavoastra spuneti ca APA NOVA raspunde de calitatea apei pina la intrarea in locuinta , putem sa dam un cep in conducta lor si apoi , sa dam la analizat „lichidul” pe care il platim . Pentru rezultatele de laborator respective , trebuie sa raspunda , nu ? Adica pentru toti viermisorii , gunoaiele , pietricele , etc , care imbolnavesc populatia si in plus , se factureaza ! Poate de aceea platim asa de scump ! Poate la robinet curge de fapt , ciorbita , nu ?

  29. gradinaru said, on Mai 27, 2009 at 11:01 pm

    lucretia: exact, cam asa stau lucrurile. in costul apei platite intra inclusis pomparea pana la robinetul din casa

  30. cupfer said, on Decembrie 25, 2009 at 8:24 pm

    Apa de la robinet este buna de baut doar pentru ca trece testul de analize care nu mai corespunde indicatiilor doctorilor specialisti. testul se face pe valori vechi . tehnologia a evolua si cu ajutorul aparatelor sau descoperit multe substante toxice noi datorita indrustiei.

  31. Matei Stefan said, on Iunie 17, 2012 at 7:40 pm

    V-ati gandit vreodata ce SUME se fac din industria apei plate? Borsec, Dorna, Bucovina, Roua, Izvorul Minunilor, Aqua Carpatica etc.
    🙂
    Credeti ca afaceristii au vreun interes sa avem noi apa potabila la robinet? N’au! Interesul lor este ca fiecare individ sa ajunga mai devreme sau mai tarziu sa fie convins ca apa de la robinet prezinta un risc de sanatate si, astfel, sa prefere sa cumpere apa imbuteliata. Asa merge afacerea, vin banii, isi cumpara magnatul vila si iaht. E simplu. La un moment dat si-au dat talharii seama ca se pot face afaceri cu apa. V-ar controla si aerul, insa fara aer murim in 2 minute.

  32. bewater said, on Martie 22, 2013 at 4:56 pm

    filtre import japonia pentru o apa sanatoasa:www.bewater.ro

  33. Gabriel said, on Iulie 31, 2013 at 4:53 pm

    Lucrez la o companie (Daraqua) care comercializeaza filtre de apa, sisteme de filtrare pentru uz casnic in primul rand. Luna trecuta am facut niste statistici de unde provin majoritatea clientilor nostri, si intr-adevar a iesit ca zona Bucurestiului este cea mai ingrijorata de apa potabila de la robinet. Pe locul 2 a fost Brasovul si Iasi. Din statstici mai reiese ca in Constanta apa contine cantitati mari de calcar.

    Pentru cei care sunt interesati in acest domeniu recomand site-ul nostru cu sisteme de filtrare a apei: http://www.daraqua.ro

    Toate cele bune
    Gabriel Stoian

  34. MOLECULA H2O said, on Decembrie 5, 2013 at 5:28 pm

    Informatii depsre apa si tehnologii de filtrare gasiti pe blogul meu: https://moleculah2o.wordpress.com/

  35. ion said, on Aprilie 22, 2015 at 2:14 am

    Eu locuiesc in București,am 43 ani si beau apa de la robinet de cand m-am născut.N-am absolut nimic.Majoritatea celor care au trecut pe apa plata îmbuteliată,in caz ca beau apa de la robinet se strica la stomac.Nu stiu de ce,dar daca bei doar de la robinet n-ai nimic.In fine,eu sunt de părere ca apa de la robinet e buna.


Comentarii

