Blog de reporter

„Am proiecte mult mai mari decât viaţa!”

Posted in Uncategorized by gradinaru on Februarie 13, 2009

Aşa a spus Dan Puric aseară, de ziua lui, la sala Rapsodia. A împlinit 50 de ani şi şi-a invitat spectatorii la o şuetă şi la o şampanie. Şi-a povestit anii, de la grădiniţă până acum, când a lansat DVd+ul „Alegeţi acces la memorie” , albumul de gală de 10 ani de spectacole împreună cu trupa sa de „acrobaţi” -Passe-Partout (aşa le spune el tinerilor fantastici dansatori de step) şi ultima sa carte, „Omul frumos”. N-au venit oameni politici şi „bine că n-au venit, că s-ar fi contrazis”, a spus sărbătoritul în faţa a câteva sute de invitaţi.
La 50 de ani, Dan Puric e altcineva decât acum 13 ani, când l-am văzut pentru prima dată într-un spectacol. Atunci, rar îl auzeai vorbind. Era dansator şi pantomim şi cam atât. Cel mai mare, e drept. Credeam atunci că nu prea vorbeşte pentru că energia pe care o consuma în spectacole era atât de mare, încât orice efort suplimentar l-ar fi făcut să se prăbuşească. Părea egalul balerinei Alina Cojocaru.
Ani întregi am încercat să ajung să-l văd din nou pe Dan Puric în spectacol. La Bucureşti, casa era mereu închisă înainte de spectacol, la Madrid, Tokyo sau Londra nu puteam ajunge.
Aseară am ajuns la sala Rapsodia, la ziua lui Dan Puric. O sărbătoare simplă, într-o sală a sindicatelor. Sărbătoritul a ţinut să-i mulţumească mai întâi lui Bogdan Hossu, şeful Cartel Alfa, pentru că de atâţia ani îl lasă pe el şi pe trupa sa să creeze spectacole de vis. La Naţional şi la Nottara nu ştiu de ce nu a mai avut loc. La 50 de ani, Dan Puric le-a mulţumit şi spectatorilor pentru că nu s-au împiedicat de noroaiele până la genunchi de pe Lipscani, ca să ajungă să-i spună „La mulţi ani!”
Eu am ajuns la „Rapsodia” după două interviuri de patru ore, de-a dreptul chinuitoare, cu doi directori din Primăria Capitalei (vă povestesc altă dată despre ce e vorba). Faptul că împricinaţii nu reuşiseră să-mi răspundă coerent şi articulat la întrebări simple, mă storsese de entuziasm. Stăteam pe un scaun în sala de spectacol, aşteptându-l pe sărbătorit şi nu reauşeam să mă gândesc decât dacă o să reuşesc să ordonez interviurile. Dar m-au trezit hohotele de râs naturale. De mult nu mai auzisem acel râs de la teatru, în hohote, conectat doar la corzile actorului. Am realizat brusc că râsul a devenit monopolul televiziunii. Râsul programat.
După 13 ani, Dan Puric vorbeşte mai mult ca niciodată. Dar nu ma joacă atât de mult. Poate anii, poate fizicul…nu ştiu. Ca spectator, nu mi-am permis să întreb. Dar cei 50 de ani i-au făcut cadou lui Puric statutul de mentor şi dragoste, multă dragoste de la discipolii săi. La 50 de ani Dan Puric a ajuns duhovnic, marturisitor şi apărător înverşunat al tradiţiei româneşti. Frecvent, face apeluri publice la arhivarea fizică şi mentală a valorilor, a muncii celor care chiar şi morţi, merită să mai trăiască prin urmaşi Aseară, Dan Puric l-a făcut să trăiască din nou pe profesorul său, Dem Rădulescu.
La mulţi ani, Dan Puric!

dan-puric1

Tagged with: ,

2 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. explorish said, on Februarie 13, 2009 at 10:32 am

    50 are deja!! nu mi-l pot inchipui altfel decat „tanara speranta”.
    de vazut, mai mergea la festivalul de la sighisoara, nu stiu daca mai merge. spectacolul fiind in aer liber, casa e mai greu de inchis.

  2. didi said, on August 16, 2010 at 12:16 pm

    D-le Puric, de fiecare data cand aveti probleme de orice fel,ganditi-va la ceeace v-a spus candva MAMA.,,Du-te si spune-i ca nu sunt acasa!,,Poate cineva intelege ca d-stra sunteti permanent acasa.,si nu altfel. Toata stimasi o zi buna!


Comentarii

