Blog de reporter

despre drumurile Romaniei

Posted in munca mea by gradinaru on octombrie 8, 2008

Vineri, 10 octombrie, 23.05. Reporter Special, Antena 3
În cifre, situaţia arată aşa: jumătate din drumurile publice ale României sunt drumuri de pământ sau pietruite. Avem în schimb, mai puţin de 300 de km de autostrăzi. Altfel spus, mai puţin de 0,5 la sută din total. Toate drumurile naţionale sunt depăşite ca valori de trafic, pe unele tronsoane cu mai mult de dublul capacităţii. Zona din jurul Bucureştiului bate deja, acum, în 2008, prognozele de trafic făcute pentru anul 2020!!!!!!!!!!Iar datele sunt din 2005. Şi exemplele ar putea continua.
Despre toate marile proiecte rutiere din ţară, vineri, la Reporter Special.
Imagine:Adrian Calev
Montaj: George Hohoiu
Cristian Dimitriu
PROMO

Autostrada Transilvania, uluitor!

Posted in Uncategorized by gradinaru on octombrie 8, 2008

La numai patru zile după difuzarea documentarului „Autostrada tuturor minciunilor” (asta s-a întâmplat vineri, la Reporter Special), citesc astăzi articolul din „Adevărul” autostrazii-bechtel-ii-tremura-pilonii.html
Uluită, încerc să verific şi eu informaţia şi mi se spune, din surse oficiale că înformaţiile sunt reale, deşi „prezentate un pic exagerat”. Dacă informaţiile cum că viaductele şi alte lucrări deja prezintă risc de fisurare, mi se pare o catastrofă. Contractul ăsta cu firma Bechtel pare scandalos oricum. Am filmat şi noi viaductul huge de la Suplacu de Barcău. Ne-am apropiat cât am putut de lucrare. Era o zi de duminică, iar paznicii de pe şantier şi-au anunţat şefii că o echipă de la Antena 3 filmează în zonă. După câteva minute doar, o echipă de la „securitate” era deja în urma noastră, încercând să ne oprească să filmăm. Ne-am urcat pe un deal, într-un sat să putem lua nişte cadre. Când noi am filmat pentru documentar, respectiv în lunile august şi septembrie, nu apăruse raportul citat de „Adevărul”. Atunci am aflat că o echipă Discovery vrea să vină să filmeze pe şantierul Autostrăzii Transilvania”. Mă întreb: dacă vin, ce vor filma? Ce va arată firma Bechtel, viaductele uriaşe, tehnologiile speciale? Sau viaductele despre care directorul Companiei Naţionale de Autostrăzi (CNADNR) spune că au fost făcute cu un ciment ncorespunzător? Problemele semnalate de „Adevărul” au apărut pe tronsonul 3c, adică exact acolo unde costurile au fost depăşite deja, potrivit CNADNR, cu 107!!!!!! la sută. Vă recomand în plus şi articolul de astăzi din Adevărul, pe aceeaşi temă.ultimatum-bechtel.html
Cine nu apucat să vadă documentarul desprea Autostrada Transilvania vinerea trecută, îl poate vedea online pe siteul Antenei 3, www.antena3.ro la secţiunea „alte emisiuni „(cea din dreapta, nu cea din stânga)/ Reporter Special/ediţia din 3 octombrie. Mai jos, promo.

Promo-ul emisiunii