Blog de reporter

JURNALUL PUBLIC

Posted in despre presa by gradinaru on Septembrie 16, 2008

Ca să văd ştiri TV româneşti, de obicei, mă uit la cele două posturi de specialitate: Antena 3 şi Realitatea. Mă uit când la unul, când la altul, câteodată la ambele, simultan, în funcţie de conţinut, evenimente, stare.
Din când în când, simt nevoia să dau pe TVR pentru doza de seară de ştiri. Instinctiv, pentru că ce mă împinge la ei, e în primul rând, nevoia de calm şi conţinut. Abia apoi, realizez că m-am dus la ei din cauza deficitului de „informaţie de interes public” de la alte posturi mari.
Mereu m-am întrebat, ca reporter, ce poate fi acea „informaţie de interes public”. În seara asta am găsit răspunsul la jurnalul TVR. Le-am găsit ca telespectator, parte din acel public pentru care ar trebui să lucreze orice instituţie media.
Şi vă explic: am ajuns pe TVR pe o ştire despre blocarea inexplicabilă a staţiei de epurare a uzinei de

distrugerea hoiturilor animalei Protan. Un sabotaj. Ştirea, făcută complet: cu autoritatea de la mediu, cu

responsabil de la Protan şi mai ales cu unul din fraţii Negoiţă, patronul cartierului de locuinţe ce se ridică exact lângă uzina poluantă. Ştirea părea că face din Negoiţă suspectul principal pentru sabotajul împotriva Protan. Nimic deplasat, atâta vreme cât nu-şi prea poate vinde apartamentele din cauza mirosului de hoit din zonă, venit de la Protan. Şi că cei care au cumpărat deja apartamente protestează mereu pe tema asta. De ce m-a prins ştirea? Pentru că nu demult şi eu eram interesată de o garsonieră acolo. Să cumpăr. Ca mine

mulţi. Am renunţat inclusiv din cauza mirosului.
Concluzia e că am avut senzaţia că TVR chiar a făcut o ştire şi pentru mine, ca public.

După ştirea asta, am rămas pe TVR. Au urmat ştiri despre procesul Revoluţiei de la Timişoara, şi asta m-

a interesat, despre trafic, despre colapsul unor bănci americane.

Ce mi-aş dori acum e să găsesc un studiu sociologic despre publicul jurnalelor TVR.
P.S 1 Coprezentator la jurnalul de 19 de la TVR, e mai nou, Adriana Muraru. Am citit un interviu cu ea, în care spune că nu şi-a dorit să prezinte ştiri. O respect, mi se pare un profesionist, dar se vede că nu a visat la meseria asta.
Americanii spun că telespectatorii îşi aleg prezentatorii TV preferaţi după aceleaşi criterii după care leagă prietenii. Adică, tu, ca telespectator, dacă eşti genul de om vorbăreţ şi prietenos, te uiţi la un prezentator expansiv. Ai citit multe cărţi la viaţa ta, ai stat 16-18 ani prin şcoli, nu te uiţi la un prezentator care se duce la teatru numai pentru bliţuri şi tot aşa.
Adriana Muraru mi se pare mult prea introvertită, dar mă uit la ea pentru că se simte că se implică în ceea ce face şi ştie ce-i ăla respect.
P.S 2 Acum câteva seri, o prezentatoare TV era îmbracată la pupitrul ştirilor în geacă de blugi!!!

3 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. anca said, on Septembrie 16, 2008 at 9:18 pm

    Cosmin Prelipceanu dadea bine la jurnalul TVR. Cat despre ideea de stiri de interes public… cred ca reusesc sa atinga acest punct dar au alte lipsuri.

  2. YODA said, on Septembrie 17, 2008 at 2:33 pm

    Crede-ma, eu nu ma mai uit deloc la stiri la tv, cel mult site-urile Antena 3 si Realitatea. Imi ajunge 😉

  3. explorish said, on Septembrie 26, 2008 at 3:02 pm

    unde a disparut însemnarea cu zilele bucureştilor? chiar voiam să întreb cum a fost. am văzut doar nişte vechituri frumos lustruite scoase la vânzare în spatele universităţii, între care un gramofon. cool.

    îmi place adriana muraru. nu mi se pare prea introvertită, mai ales la ce ştiri tre’ să prezinte… but maybe i’m biased :).


Comentarii

