Blog de reporter

BISERICA LOR, BISERICA NOASTRĂ

Posted in munca mea by gradinaru on Iunie 25, 2008

LA REPORTER SPECIAL, vineri, 27 iunie, ora 23.05, la Antena 3 şi duminică, 29 iunie, ore 13.05.
Biserica lor e cea pe care o veţi vedea în documentarul din această săptămână de la REPORTER SPECIAL. Câteva zeci de preoţi ai Bisericii Ortodoxe, căci despre ea vorbim, şi-au făcut sindicat. Dacă vă pufneşte cumva râsul, nu vă grăbiţi. E o chestiune cât se poate de serioasă, pentru că slujitorii Domnului ridică câteva probleme extrem de serioase: corupţia, slugărnicia, abuzul de putere, nedreptatea şi lipsa de transparenţă care ar exista în cadrul Bisericii. Spun cei adunaţi în sindicatul „Păstorul cel Bun” că iniţiativa lor a stârnit reacţii furibunde din partea unor ierarhi.
Ierarhi cu care aş fi vrut să vorbesc şi eu pentru acest documentar şi pentru care am alergat jumătate de ţară. M-am lovit de aceeaşi răceală ca în multe alte cazuri. În locul unor răspunsuri directe, am primit pentru dumneavoastră recomandarea de a culege comunicatele de presă emise de Patriarhie. Mi se pare nedrept şi îngust refuzul la dialog.
Reprezentanţi ai BOR mi-au spus că nu înţeleg de ce ne preocupă pe noi, pe mine, un astfel de subiect. Răspunsul sincer: pentru că Biserica ierarhilor e şi a noastră, că Biserica e şi a enoriaşilor. În teorie. În fapt, am senzaţia că Biserica mea e din ce în ce mai des doar Dumnezeu. În Casa Domnului, eu şi alţii ca mine mai intrăm doar pentru icoane. Preferăm să-i sărim pe preoţii care pun tarif fix pe sfinţitul casei, pe slujba de nevoie, chiar şi pe acatistul de 40 de zile.

3 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] ideea m-a intrigat. Am râs ce-am râs, apoi am vorbit cu Anca Grădinaru, colega mea de la Reporter Special. “Ce-ar fi să facem o mică investigaţie, să vedem ce-i […]

  2. cllod said, on Iunie 28, 2008 at 12:18 am

    Felicitari pentru emisiune (daca am inteles eu bine)!. Am urmarit-o cu intares. In opinia mea, comunismul in varianta lui romaneasca s-a conservat extrem de bine in srtucturile de conducere BOR.
    Acest sindicat ar purea sa creeze o resuscitare a preotiei ortodoxe.

  3. REAX Sindicatul Preoţilor said, on Iulie 1, 2008 at 10:31 am

    […] sunat ieri Sfinţia Sa (una dintre ele). Văzuse reportajul Ancăi şi avea să-mi comunice […]


Comentarii

