Blog de reporter

DOCU 2 despre exodul medicilor români

Posted in munca mea by gradinaru on Mai 28, 2008

Probabil, se va numi „Exodul medicilor”. Am terminat filmările şi am intrat în montaj. Va fi un documentar care va umple o ediţie REPORTER SPECIAL. Veţi vedea 4 medici şi evident, pe ministrul Sănătăţii vorbind despre plecarea a mii de cadre medicale din România în ultimii ani. Medicul care s-a dus în Spania să-şi poată face meseria decent, medicul care refuză să plece din ţară şi care astfel, este obligat să-şi consume toată energia ca să-şi poată face meseria aici, medicul venit în România la mai bine, din Republica Moldova, medicul recunoscut de toată lumea, chirurgul căutat de toţi, de la ţarani până la producătorii Discovery. Subiectul filmului este de fapt, răspunsul la întrebarea „de ce ne pleacă medicii?”. Am filmat pentru documentar, la Madrid, la Baia de Aramă şi în două spitale mari din Bucureşti, de asemenea, la Ministerul Sănătăţii. Am filmat şi despre bine şi despre rău.
E deja un fenomen, sondaje ale Colegiului Medicilor arată că mai mult de jumătate din personalul medical din Ro vrea să plece din ţară, peste 6.000 de medici din aproximativ 40 de mii şi-au depus actele pentru a obţine atestatele necesare muncii în străinătate.
Apreciarea mea acum, după filmări şi după ce textul documentarului e gata, este că filmul refletă realitatea destul de clar. E grav ce se întâmplă, dar documentarul are şi un pic de umor, asta pentru că personajele au fost foarte stenice, energice, filmate, fiecare în mediul lor, relaxate. Toţi au înţeles exact ce vrem de la ei.
Imaginea: Adrian Calev

foto de la filmare, în Madrid

Un răspuns

Subscribe to comments with RSS.

  1. Iulian said, on Mai 12, 2010 at 8:05 am

    A fost un semnal de alarma tras cu acest reportaj. Au trecut 2 ani de la realizarea acestuia si vedem acum o parte a rezultatului acestui reportaj in care autoritatile au ramas impasive la drama sistemului de sanatate din Romania, care este in COLAPS.
    Esti o reportera extraordinara si ma bucur ca ne-am cunoscut la Summitul NATO – Bucuresti 2008.


Comentarii

